Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 268 013 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS
STATYSTYKI GOOGLE -
1 313 827

PRZYJAZNE POZYCJE LUDZKIEGO CIAŁA

poniedziałek, 06 maja 2013 15:06
Skocz do komentarzy

przyjazne pozycje ludzkiego ciała

 

     

      Każdy ruch, jaki wykonujesz ma znaczenie i nie jest on tak całkiem obojętny do dalszego, jak najdłuższego i zdrowego twojego funkcjonowania. Popsute części ciała nie wymienisz na nowe tak jak w aucie, jakimkolwiek urządzeniu. Twój organizm to nie tylko woda, krew, to prawie pół tysiąca mięśni, to 206 kości u dorosłego człowieka i 9 stawów, o których musisz pamiętać, o które musisz zadbać, aby ich nie osłabiać, aby nie potrzebnie ich nie obciążać.

 

      Oto kilka zwykłych, prostych, przyjaznych pozycji dla ciała, aby funkcjonować jak najdłużej nie czując bólu w kościach i stawach.

 

     

      1.   Noszenie brzucha.

 

      Tak celowo śmiesznie to nazwałam, bo jak się okazuje brzuch też powinno się odpowiednio umieć nosić, tym bardziej, jeśli jest duży i obciąża ciało przechylając w jedną stronę. Należy przede wszystkim w tym przypadku pamiętać o zachowaniu równowagi ciała, by nadmiernie nie obciążać kręgosłup.

     

      2.   Jedzenie i my.

 

      Jako dziecko uczono mnie, że należy pochylać się nad talerzem, w ten sposób jemy z reguły zupę, bo boimy się pochlapać, okazuje się, że jest to niezdrowa pozycja dla naszych pleców i szyi, by nie czuć bólu w tych miejscach, to talerz ma być przysunięty do buzi a nie my do niego. 

 

       3.  Praca, komputer i my.

 

      Ta zasada ma się tak samo jak zasada z talerzem, nie nachylamy się nad nim, dodatkowo klawiatura musi być vis-à-vis, nie z boku czy jeszcze gdzie indziej, bo to skręca naszą szyję, trzymanie jej długo w takim położeniu powoduje ból mięśni szyi.

      Ponieważ natura nie przystosowała naszego kręgosłupa, mięśni, wiązadeł do tak długiego przebywania w pozycji siedzącej, ciało nasze musi, co jakiś czas się poruszać, powyginać, należy pamiętać o ruszaniu barkami, kręceniu nimi, podnoszeniu rąk do góry tak, aby wyprostować stawy, to samo nogi, przy biurku, komputerze siedzimy z położonymi w całości do łokcia przedramionami, zmniejsza to obciążenie kręgosłupa i barków, stopy winny swobodnie leżeć na podłodze, brak ruchu nadgarstków powoduje zaburzenia krążenia, więc ważnie jest, aby się, co jakiś czas naprawdę ruszać, wyginać. Zawsze należy siedzieć tak, aby plecy, zwłaszcza w części lędźwiowej dokładnie przylegały do oparcia, uda powinny być ustawione równolegle do podłogi.

\

      4.  Odpoczynek stojąc.

 

      Wiele osób ma pracę stojącą, prowadzi konferencje, wiele godzin stoi w jednym miejscu, odpoczywamy w tej pozycji z reguły trzymając się zasady „spocznij”, wtedy nasza noga jest lekko zgięta i stoi przy drugiej, to nie jest zdrowa pozycja, nasze ciało jest wygięte w jedną stronę, powinniśmy stać tak, aby tułów był środkiem a nogi jedna stała przed nami a druga za tułowiem.

 

      5.  Torebki i my.

 

      Często nosimy takie, które trzymamy albo w jednej dłoni albo wiszą na jednym z ramieni, jeśli narzekamy na bóle pleców musimy nosić je jak listonosz przewieszone na krzyż, wtedy będzie zdrowo.

    

      6.  Noszenie zakupów.  

 

      Ta sama zasada, co przy torebkach, tu należy obciążenie rozłożyć równomiernie na dwie ręce i trzymać torby wzdłuż ramion, nie przed, nie z tyłu.

 

 

      7Zakładanie i zdejmowanie butów.

       

      To nie żadna wygoda, to nie śmieszność, buty przy bólach pleców winno się zakładać w ten sposób, stawiając nogę na krześle. Obciążenie pleców jest wtedy minimalne, czasem zdarza się tak, że gdy się zginamy zbyt porywnie, to nie możemy się z powrotem odchylić, bo cos tam pstryknęło w plecach, nie musimy mieć 70 lat, aby tak się stało, o plecy należy dbać, bo to najważniejsza część naszego ciała.

     

 

      8.  Spanie w łóżku.

 

Niby banalne, już samo leżenie i odpoczywanie powinno być przyjemne, lecz nie dla każdego, przy bólach pleców. W tym przypadku żadne leżenie na plecach ani na brzuchu nie jest dobre, nie łagodzi bólu, w takich przypadkach należy leżeć jak embrion, to ułożenie przynosi ulgę i jest przyjemne. Dodatkowo należy pamiętać, aby rano przed wstaniem z łóżka porozciągać się, nie wstawać od razu przed wykonaniem tych kilku zwykłych ale jakże bardzo potrzebnych dla organizmu czynności.

 

 

 

 

Ciekawostki:

 

          1.)   Ze statystyk wynika, że 70 % osób pracujących zawodowo wykonuje swoją pracę na siedząco.

 

          2.)   Tylko 1% pracowników biurowych pracuje przy stanowiskach, które spełniają wszystkie wymogi ergonomicznego stanowiska pracy. (Głównym celem ergonomii jest polepszanie warunków pracy człowieka, nie tylko fizycznie, ale i psychicznie, dostosowanie ich w trzech głównych aspektach: do możliwości pracownika, do otoczenia i danej pracy oraz jego edukacji obejmującej specyfikę stanowiska).

 

3.)   Tylko 42% stanowisk spełnia te wymogi częściowo, 57% nie spełnia ich wszyskich.

 

          4.)   Około 20% pracujących na siedząco odczuwa mrowienie w stopach, drętwienie łydek, opuchliznę nóg.

 

5.)   55% uskarża się na bóle pleców i karku.

 

6.)   Co piąty pracownik ma problemy z nadgarstkami.

 

 

 

Era mechaniczna, era elektroniki, Internetu uczy nasze ciała bezczynności, nasze plecy, stawy są coraz to słabsze, dlatego ruszajmy się, ale mądrze!

 

 

Do ćwiczeń na bolące plecy rewelacyjna jest duża piłka.

 

 

 

 

 

POKREWNY ARTYKUŁ: ZDROWE PLECY I PŁASKI BRZUCH - DOMOWA REHABILITACJA NA DUŻEJ PIŁCE MIN 65 CM.

 

 

Kontakt:

minawetp@wp.pl

 

Podziel się
oceń
7
0



Więcej na ten temat


Komentarze do wpisu

Skocz do dodawania komentarzy
  • dodano: 06 sierpnia 2016 2:54

    ok

    autor pisarka4538

    blog: http://turfstream.com/index.php/component/community/5150-otyxix/profile

  • dodano: 11 lipca 2016 17:13

    zgadza sie

    autor doda2417

    blog: http://www.fm-radio-mckeule.com/profile.php?lookup=446

  • dodano: 17 maja 2016 23:58

    OK WPIS

    autor witek5629

    blog: http://pt.xmwlkj.cn/comment/html/?37497.html&page=

  • dodano: 15 maja 2016 13:13

    Dobry wpis

    autor olka18

    blog: http://textilex.ru/forum/?PAGE_NAME=profile_view&UID=24092

  • dodano: 24 listopada 2013 18:35

    http://www.sibirkatter.com/
    <a href=http://www.sibirkatter.com/>&#12513;&#12531;&#12474; &#33109;&#26178;&#35336;</a>
    &#12502;&#12521;&#12531;&#12489; &#33109;&#26178;&#35336;&#27491;&#35215;&#36890;&#36009;&#24215;SALE&#38283;&#20652;&#20013;&#65281;&#12487;&#12451;&#12540;&#12476;&#12523; &#26178;&#35336;&#12289;&#12487;&#12451;&#12540;&#12476;&#12523; &#26178;&#35336; &#12513;&#12531;&#12474;&#12289;&#12487;&#12451;&#12540;&#12476;&#12523; &#26178;&#35336; &#12524;&#12487;&#12451;&#12540;&#12473;&#12289;&#12487;&#12451;&#12540;&#12476;&#12523; &#26178;&#35336; &#33464;&#33021;&#20154;&#12289;&#12487;&#12451;&#12540;&#12476;&#12523; &#26178;&#35336; &#12513;&#12531;&#12474; &#26032;&#20316;&#12289;&#12487;&#12451;&#12540;&#12476;&#12523; &#26178;&#35336; &#12524;&#12487;&#12451;&#12540;&#12473; &#20154;&#27671;&#12289;&#12487;&#12451;&#12540;&#12476;&#12523; &#26178;&#35336; &#12524;&#12487;&#12451;&#12540;&#12473; &#26032;&#20316; &#23433;&#20516;&#12395;&#25361;&#25126;&#9825;&#26368;&#22823;90&#65285;OFF&#65281;&#20840;&#22269;&#36865;&#26009;&#28961;&#26009;&#12289;&#12372;&#27880;&#25991;&#12434;&#26399;&#24453;&#12375;&#12390;&#12414;&#12377;&#12290;
    <img>http://www.sibirkatter.com/includes/templates/sibirkatter/images/brand/right05.jpg</img>
    http://www.sibirkatter.com/&#12491;&#12463;&#12477;&#12531; &#12506;&#12450;&#12454;&#12457;&#12483;&#12481;

    autor somClilikig

    blog: http://www.sibirkatter.com/

  • dodano: 08 maja 2013 8:32

    dok. Bo mi się nie mieści tekst w telefonie...doskonałe ćwiczenie na mięśnie brzucha. Jak kupię to Ci napiszę gdzie, i ile kosztowała, jeszcze mata to zestaw cały, przydatny do ćwiczeń na leżąco z tymi piłkami, o tym napiszę odrębny art. Pozdrawiam

    autor Minawetp

    blog: minawetp2.bloog.pl

  • dodano: 08 maja 2013 8:31

    Basiu a do Ciebie, ja zamierzam kupić tę piłkę, trzeba też pamiętać o tym że ona nie może być mocno napompowana, mała piłka do ćwiczeń na mięśnie też się przydaje i też mały flak tę się wkłada pod szyję, kolano, biodro, przy ściskaniu jej np. Kolanami albo udami pracują świetnie mięśnie, jest przyjemnie, można z nią ćwiczyć razem z dużą piłką, małą depczesz nogą siedząc na dużej piłce a drugą nogę unosisz, cdn.

    autor Minawetp

    blog: minawetp2.bloog.pl

  • dodano: 08 maja 2013 8:21

    Helen dzięki za ten komentarz, nie miałam pojęcia jak to jest z biodrami :-) mój materac jest w sam raz więc leży mi się na boku cudownie :-) ale fajne rady dla tych co to mają bóle a materac jest mało elastyczny. Pozdrawiam

    autor Minawetp

    blog: minawetp2.bloog.pl

  • dodano: 08 maja 2013 6:39

    Dzięki za ten wpis i mądre rady. Koniecznie muszę kupić tę piłkę. NAjpierw rozglądnę się się gdzie się to kupuje. Dopóki człowiek nie ma z tym problemu to nawet nie ma pojęcia jak bardzo takie bóle mogą utrudniać najzwyklejsze, prozaiczne czynności. POzdrawiam serdecznie

    autor baśka

    blog: iluzja26.bloog.pl

  • dodano: 07 maja 2013 20:57

    Oj, wiem coś o tym. Ale spanie na boku też nie jest takie proste. Kiedyś zaczęłam w nocy cierpieć z powodu bólu w lędźwiach. 3.00 w nocy, a ja zwiedzam sufity. Kładę się na podłodze, cuda robię, a tu dalej boli. I tak co noc. A właśnie wtedy nauczyłam się spać na boku. Trzeba było przypadku, żebym zrozumiała o co chodzi. Jeśli materac jest twardy (a taki miałam), leżąc na boku biodro idzie do góry, czyli bocznie. Faceci nie mają z tym problemu, my niestety tak. I teraz mam miękkie łóżko, w którym biodro się lekko zapada. Ból przeszedł.

    autor Helen

    blog: helena-rotwand.bloog.p

  • dodano: 07 maja 2013 16:48

    brzucha jeszcze dużego nie uchodowałem ale jak już będzie zapamiętam ;-) miłego dn.

    autor Leo

  • dodano: 07 maja 2013 11:38

    Dziękuję Czesiu, ja chodzę na zajęcia zdrowych pleców, chodzę tam przypadkowo, bo to ogólnie ćwiczenia, ale jestem zachwycona, ćwiczenia na piłce, nie tylko budują mięśnie środkowe, które są w opłakanym stanie ale również działają doskonale na mięśnie brzucha i ogólnie kondycję, dlatego chciałam o tym napisać, ale zbyt dużo tego jak na jeden wpis, dlatego ostro się zawęziłam&#8230;

    autor minawetp

    blog: minawetp2.bloog.pl

  • dodano: 07 maja 2013 11:27

    Zgadzam się z Tobą:)) Swiadomość ruchu sprzyja zdrowiu. Niestety lat temu ileś niewiele osób zwracało uwagę na ergometrię, nie korygowano drobnych kifoz i skolioz u dzieci. Nauczyciele i rodzice nie przykładali wagi do gimnastyki korekcyjnej:))
    Złe nawyki ruchowe pogłebiały wady. Czas to zmienić. Nie znaczy to, że utrwalone wady udasię skorygować:))
    Bardzo wartościowy wpis. Gratuluję

    autor czesia

    blog: objazdowy.bloog.pl

Zapamiętaj Nick

Zapamiętaj Blog

Wstaw emotikona

Akceptuję regulamin i zobowiązuję się do przestrzegania jego postanowień.

poniedziałek, 25 września 2017

Licznik odwiedzin:  3 328 284  

O moim bloogu

Zbyt dużo, by pisać! :-) Zbyt mało, by dokładnie określić ;-) Choć jedno Wam powiem. Moje artykuły, prace, szkice, projekty, filmiki powstają pod wpływem różnych myśli i są kolejnym doświadczeniem...

więcej...

Zbyt dużo, by pisać! :-) Zbyt mało, by dokładnie określić ;-) Choć jedno Wam powiem. Moje artykuły, prace, szkice, projekty, filmiki powstają pod wpływem różnych myśli i są kolejnym doświadczeniem mojego życia. Wszystkie są pewnym przekazem mnie samej, albo powstały by po prostu istnieć! Do wpisów serdecznie zapraszam.

schowaj...

Statystyki

Odwiedziny: 3328284

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Ulubione strony

...TWÓRCZE OPOWIADANIA

...ZBIORY TWORÓW MOJEGO AUTORSTWA

AUDIOBOOKI MINA WETP

BLOG KONKURS

BLOG ROKU 2012

FILMY PRODUKCJI MINA WETP

Korzystam

MOJE WIERSZE NA MP3

NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

NOWE ARTYKUŁY

Odwiedzane

POMOC INNYM

Powiązane bloogi

ULUBIONE ARTYKUŁY INNYCH

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:


Darmowe fotoblogi